Taahhüt, kelime anlamı olarak “bir şey yapmayı üstüne alma, üstlenme” demektir. Bir kişi, bir konuda taahhüt verirse; o konudaki yükümlülükleri yerine getirmeye söz vermiş olur. Günümüzde taahhüt, genelde şirketlerle vatandaşlar arasındaki sözleşmelerde kullanılan bir kavramdır.
Birçok internet servis sağlayıcı, müşterisine internet hizmeti sunmadan önce bir abonelik sözleşmesi imzalatır. Bu sözleşmede sağlayıcının yükümlülükleriyle birlikte abonenin de bazı taahhütler vermesi gerekebilir. Bunun en yaygın olanı, belirli bir süre bu hizmeti alma zorunluluğudur. 24, 27, 12, 3 ay gibi taahhüt seçenekleri yaygındır. Bu sözleşmedeki koşullar, ancak siz bu süreyle aboneliğinizi devam ettirmeyi taahhüt etmeniz durumunda geçerli olacaktır.
Tüketici herhangi bir durumda taahhüt süresi dolmadan aboneliğini iptal etmek istediğinde ya da başka bir firmadan hizmet almak istediği durumlarda müşteriye cayma bedeli yansıtılacaktır.
Taahhüt devam ederken abonelik iptali yapmanız durumunda hizmet aldığınız firma, faturanıza taahhüt bozma bedelini yansıtacaktır.
Taahhütlü hizmet alımlarında genelde hizmetin standart fiyatının altında bir ücret müşteriye yansıtılır. Taahhüdün iptal edilmesi durumunda ise indirimli tarifeden faydalanan vatandaştan fark ücretinin iadesi müşteriden talep edilir. Eğer indirime ek olarak müşteriye modem gibi bazı ek ürün ya da kurulum gibi ücretsiz hizmetler de sunulduysa bu ürünlerin kalan ücretleri ya da bedava sunulan hizmet bedelleri de firma tarafından müşteriden talep edilebilir.